سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/10
8:13 عصر

رایانه

نویسنده : موضوع : رایانه

مبانی رایانه به پایان رسیده و پس از برگزاری آزمون پایان ترم از شنبه سیزدهم تیر بحث فناوری اطلاعات آغاز میگردد .
برخود دانستم که در این خصوص مطلبی ارائه نمایم .

IT یا فن آوری اطلاعات چیست ؟

آی تی یا فن آوری اطلاعات (Information Technology) و ICT یا (Information and Communication(s) Technology ) فن آوری دسترسی به اطلاعات واژه هایی هستند که در روزگار ما بیشتر بر زبانها جاری می شوند.
هر چند نقش آی تی در زندگی روزمره ی همگان کاملا آشکار است ولی برداشت هر کس از این واژه ها بستگی به دانش ، آگاهی و میزان ارتباط زندگی او با این مفاهیم دارد.
امروزه قدرت در دانش است و باید دانست که
IT و ICT محصول تلاش تاریخی بشر در جهت آسودگی دسترسی همه ی انسانها به دانش و اطلاعات می باشند.
هر کس در دو حالت می تواند با آی تی سر و کار داشته باشد. در جایگاه مصرف کننده اطلاعات و یا در جایگاه تولید کننده آن که در دو حالت نیاز به دانش دارد: دانش مصرف و دانش تولید.
اینترنت نمادی از تکاپوی صدها میلیون انسانی است که روزانه در مقام تولید و یا مصرف با آی تی یا فن آوری اطلاعات سر و کار دارند.
باید دانست که دانش شامل سخت افزارها و نرم افزارها و تکنیکهایی می شود که با استفاده از تکنولوژی فن آ وری اطلاعات آنها به اطلاعات سر و سامان می دهیم و یا از طریق آنها دستیابی به اطلاعات مورد نظر را برخود و دیگران آسان می کنیم.
برای نمونه امروزه شما می توانید با نوشتن کلمه ایدز (
AIDS) یا سرطان (Cancer) یا گاندی
(
Gandi) یا نلسون ماندلا و یا هر نوشته ی دلخواه دیگر در یک موتورجستجو (Search Engine) در اینترنت مانند گوگل همه ی نوشته ها در مورد سوژه ی مورد نظر را بدست آورید.
این دستاورد بزرگ از طریق تکنولوژی اطلاعات شامل کامپیوتر، مخابرات و نرم افزارهایی مانند اینترنت اکسپلورر یا مجموعه آفیس و نرم افزارهای مشابه دیگر ممکن گردیده است
.

نقل از خیرگزاری موج